بروز رسانی 1402/02/21

شرایط عمومی واگذاری تجهیزات دفاع شخصی چیست؟

 

شرایط عمومی دریافت این تجهیزات داشتن حداقل ۱۸ سال سن، تهدیدات جانی و مالی مشاغل در معرض تهدید، دارا بودن سلامت جسمی، روحی و روانی، توانایی استفاده از تجهیزات، عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و عدم فساد اخلاقی می باشد.

ضمنا لازم به ذکر است متقاضیانی که از اعضا نیروهای مسلح میباشند میتوانند از واحد خدمات پرسنلی آن مجموعه معرفی نامه دریافت نموده و تجهیز گردند و بقیه متقاضیان می بایست از اتحادیه یا صنف مربوطه برگه معرفی نامه جهت دریافت تجهیزات ارائه نمایند.

 

چه مرکزی متصدی واگذاری مجوز به افراد می باشد؟

 

تنها مرکز واگذاری صدور مجوز جهت تجهیزات دفاع شخصی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا می باشد و چند موسسه در کل کشور مراحل واگذاری و کارهای اداری مربوطه را در دستور کار خود دارند که موسسه محافظین نور سماء امین یکی از آن چند موسسه مذکور می باشد.

مجازات استفاده از تجهیزات غیرمجاز:

بنا به پیشنهاد وزیر دفاع در تبصره ۲ ماده قانون تشدید مجازات قاچاق سلاح و مهمات مصوب سال ۱۳۵۰ انواع افشانه‌‌های اشک آوری گازی همچون تهوع آور، ‌خواب آور و بیهوش کننده که باعث اخلال در تنفس کوتاه و بلند مدت می‌شود و انواع شوکرهای الکتریکی که سبب اخلال عصبی شوند جزو سلاح سرد و شکاری به حساب می آیند و شامل مجازات های این قانون هستند.

هرگونه حمل، استفاده نگهداری ممنوعیت غیرقانونی دارد و یا هر نوع معامله ای دیگر بااین وسایل استفاده کنندگان از سلاح سرد محاکمه و مجازات می شوند. استفاده کنندگان از گازهای اشک آور علاوه بر جزای نقدی به جزای کیفری نیز محکوم خواهند شد که این مجازات شامل ۲ تا ۵ سال حبس برای نگهداری، فروش، حمل، استفاده یا هر نوع معامله دیگر با این وسیله می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز متقاضیان می بایست پس از تکمیل فرم ها با به همراه داشتن مدارک ذیل به موسسه مراجعه فرمایند.

  1. اصل و کپی شناسنامه (تمامی صفحات)
  2. اصل و کپی کارت ملی (پشت و رو)
  3. اصل و کپی کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال (پشت و رو)
  4. عکس ۳*۴ زمینه سفید با لباس تیره
  5. جواز کسب ، مجوز مطب یا پروانه وکالت
  6. معرفی نامه از صنف مربوطه
  7. گواهی عدم سوء پیشینه (پلیس +۱۰)
  8. آزمایشات عدم اعتیاد (بهداری ناجا)
  9. آزمایشات سلامت روحی و روانی (بهداری ناجا)