بروز رسانی 1401/10/15

درباره ی اسپری فلفل بیشتر بدانید:

امروزه اکثر نیرو های امنیتی مانند پلیس ، یگان های ویژه ، پلیس ضد شورش ، افراد سیاسی و … دارای مجوز حمل این سلاح خشن اما کاربردی می باشند.

اسپری فلفل یا گاز اشک آور از آن دسته سلاح های پرکاربرد برای کنترل شورش و دفاع از خود می باشد.

به غیر از نیرو های امنیتی ، افراد خاص دیگری نیز دارای اسپری فلفل (pepper spray) میباشند، این ها افرادی هستن که در گروه هدف برای دریافت مجوز قرار دارند که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد.

افرادی مثل: طلا فروشان ، زرگران ، پزشکان ، صرافان و … که می توانند با پر کردن فرم دریافت مجوز ، جواز حمل این سلاح را دریافت کنند.

به غیر از گروه های هدف ذکر شده افراد خاص دیگری نیز مشمول دریافت می شوند که ابتدا باید درخواست داده و پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان موسسه حفاظتی و مراقبتی نور سما اجازه حمل اسپری را دریافت کنند.

درخواست تجهیزات دفاع شخصی

اسپری فلفل چیست؟ و چگونه ساخته شد؟

آلان لی لیتمن مخترع اسپری فلفل یا همان گاز اشک آور است.

آلان لی لیتمن یک مخترع 29 ساله آمریکایی بوده است.

پس یک اتفاق ناگوار که همسر او مورد ضرب و شتم قرار میگیرد او شروع به ساخت یک محلولی می کند که بسیار ساده ، کوچک و در عین حال کاربردی باشد.

او سعی داشت چیزی بسازد که خیلی سریع عمل کند و مهاجم را از خود دور کند.

پس از آرمایش های بسیار و استفاده کردن از مواد شیمیایی مختلف در نتیجه تصیمیم گرفت از گازی استفاده کند که در جنگ جهانی دوم باز آن استفاده می شد.

در این صورت او موفق به ساخت یک وسیله دفاع شخصی کم خطر و موثر شد. اسپری فلفل دارای ماده شیمیای capsaicin یا همان فلفل چیلی است که باعث ایجاد سوزش شدیدی در ناحیه چشم و صورت می شود و باعث قرمزی دور چشم و ریزش اشک میشود.

اسپری فلفل باعث می شود تا فرد دچار کوری موقت و تنگی نفس شود، اثر اسپری های فلفل معمولا بعد از 30 دقیقه از بین می رود.

گاز اشک آور چیست؟

می توان گفت گاز اشک آور ماده تقویت شده اسپری فلفل می باشد. این گاز بسیار قوی تر از گاز فلفل بوده و اثرات جانبی بیشتری دارد.

گاز اشک اور تمامی بدن را در بر میگیرد و باعث آسیب می شود.

چشم، پوست، ریه، مشکلات تنفسی، حالت تهوع و کوری موقت، برای همین از این نوع گاز بیشتر برای متفرق کردن جمعیت و عملیات های نظامی و ضد تروریستی استفاده می شود.

گاز های اشک آور اولین بار در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفتند.

دریافت مجوز اسپری فلفل و حمل تجهیزات دفاع شخصی

دریافت مجوز حمل اسپری فلفل و تجهیرات ایمنی مورد نیاز برای دفاع از خود دارای شرایط خاصی میباشد که قبلا هم ذکر کردیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که فقط افردا خاص و افردای که در گروه هدف هستند می توانند مجور حمل اسپری فلفل را دریافت کنند.

گروه هدف: طلافروشان ، زرگران ، وکلا ، پزشکان ، پرستاران و خانواده های نیرو های مسلح گروه هدف هستند و می توانند فرم درخواست تجهیزات دفاع شخصی را پر کرده و منتظر جواب کارشناسان ما باشند.

همانطور که گفته شد ممکن است افرادی در لیست گروه هدفت نباشند ولی به دلایل مختلف و مسائل کاری همچون فضای کار و … نیاز به این وسایل مانند شوکر و اسپری فلفل داشه باشند از این سو آ« ها می توانند فرم مربوط به دریافت مجور را پر کرده و پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان موسسه حفاظتی و مراقبتی نورسما با آن ها در خصوص دریافت مجوز تماس گرفته شود.

موسسه حفاظتی و مراقبی نورسما با دارا بودن خدمات امنیتی و انتظامی، استخدام سرایدار و محافظ ، نصب و راه اندازی انواع دوربین مداربسته، راهبند های الکترونیکی، نصب گیت حفاظتی، دستگاه ایکس ری، حفاظت از مجتمع ها و مراسم ها و … سعی کرده است همیشه بهترین خدمات را ارائه دهد.

مجازات استفاده و نگهداری اسپری فلفل بدون مجوز

همانطور که گفته شد وسایل دفاع شخصی چون اسپری فلفل و شوکر گاهی اوقات مورد نیاز است.

زیرا از خطر کم تری بر خوردار هستند و بسیار کاربردی اند از این رو افراد زیادی قصد نگهداری آن ها را دارند.

متاسفانه بعضی از این افراد این وسایل را بدون داشتن مجوز، حمل می کنند که طبق قانون این یک تخلف محسوب می شود.

حتی ممکن است این وسایل توسط سارقین نیز حمل شود و فقط برای دفاع از از خود نباشد.

از این رو مجازات هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

طبق قانون فردی که بدون مجوز گاز فلفل و یا شوکر را حمل کند باید به زندان برود و مجازات شود.

بر این اساس اگر فردی اسپری فلفل را بدون جواز حمل کند به 6 ماه تا دوسال حبس محکوم می شود.

واگذاری اسپری فلفل

همچنین توجه داشته باشید که اسپری های فلفل را می توانید با داشتن مدارک و شرایط لازمی که قبلا هم ذکر شده است به صورت یک مدت زمان مشخص دریافت کنید.

واگذاری اسپری فلفل برای یک مدت مشخص می تواند در برخی مواقع بسیار مفید واقع شود و شما را از خطرات ناشی که ممکن است پیش بیاید دور نگه دارد.

شرایط واگذاری اسپری فلفل و دریافت آن قبلا ذکر شده؛ اگر سوالی در این خصوص دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید